TimeCyc.DAT — различия между версиями

Материал из GTAModding.ru
Перейти к: навигация, поиск
(Перевод некоторой части страницы)
(Перевод некоторой части страницы)
Строка 18: Строка 18:
 
* '''TColor''' - UINT8[3] представляет уровень красного, зелёного и синего цвета в порядке их следования. ''(3 byte)''
 
* '''TColor''' - UINT8[3] представляет уровень красного, зелёного и синего цвета в порядке их следования. ''(3 byte)''
  
=== File hierarchy ===
+
 
As mentioned above each setting consists out of a constant number of entries separated by whitespaces. The following table lists the entries and their descriptions in the order they appear:
+
=== Иерархия файла ===
 +
Как указано выше, каждая настройка состоит из постоянного числа записей разделённых пробелами. Таблица ниже содержит список записей и их описание в порядке следования:
  
 
{| width="100%"
 
{| width="100%"
Строка 25: Строка 26:
 
!width="12px"|{{Icon|VC}}
 
!width="12px"|{{Icon|VC}}
 
!width="12px"|{{Icon|SA}}
 
!width="12px"|{{Icon|SA}}
!width="20%"|Name
+
!width="20%"|Имя
!width="10%"|Data type
+
!width="10%"|Тип данных
!Description
+
!Описание
 
|-
 
|-
 
|colspan="3"|<center>X</center>||Static ambience color||TColor||The color of ambient light on map objects ''(see [[Item Placement|IPL]])''.
 
|colspan="3"|<center>X</center>||Static ambience color||TColor||The color of ambient light on map objects ''(see [[Item Placement|IPL]])''.

Версия 01:38, 29 июля 2015

GlobeLang.png Эта статья требует полного или частичного перевода.
Часть этой статьи написана на иностранном языке. Если вы знаете его, пожалуйста, помогите с ее переводом на русский язык.

Содержание

TimeCyc.DAT содержит информацию о временном цикле игры. В основном этот файл содержит такую важную информацию как цвета и освещение для различных жёстко закодированных (hardcoded) погодных явлений для каждого времени суток. Сами по себе настройки постоянны и выстраивают цикл весь день. Точное название настройки временной цикл (time cycle).

В Vice City файл timecyc.dat дополнительно содержит настройки для различного вида интерьера. Таких дополнительных настроек 23 в одной дополнительной секции (внутреннее название "EXTRACOLOURS" (дополнительные цвета)). Каждый игровой час представлен одной постоянной настройкой.



Формат файла

Комментарий в файле timecyc.dat начинается с двойного слеша ("//"). Игровой парсер игнорирует комментарии и таким образом кол-во незакомментированных строчек должно быть 24 для GTA III и Vice City (одна строчка на каждый час игрового времени) и 8 для San Andreas (представляющее время в 12 часовом формате 00am, 05am, 06am, 07am, 00pm, 07pm, 08pm, 10pm в порядке следования). Каждое значение интерполируется с предыдущей и последующей настройкой текущей погоды в игре.



Типы данных

В файле используются следующие различные типы данных прямо или косвенно на абстрактном уровне, внутри структур:

  • INT8/UINT8 - signed/unsigned 8 bit integer (1 byte)
  • INT32/UINT32 - signed/unsigned 32 bit integer (4 byte)
  • FLOAT - число одинарной точности с плавающей точкой (4 byte)
  • TColor - UINT8[3] представляет уровень красного, зелёного и синего цвета в порядке их следования. (3 byte)


Иерархия файла

Как указано выше, каждая настройка состоит из постоянного числа записей разделённых пробелами. Таблица ниже содержит список записей и их описание в порядке следования:

GTA III Vice City San Andreas Имя Тип данных Описание
X
Static ambience color TColor The color of ambient light on map objects (see IPL).
X
Dynamic ambience color TColor The color of ambient light on dynamically created objects like pedestrians and vehicles.
X
Static ambience blur color TColor Blurrig color value for static ambience color.
X
Dynamic ambience blur color TColor Blurrig color value for dynamic ambience color.
X
Direct light color TColor The color of direct light on dynamicly created objects like pedestriants and vehicles. Present in the timecyc.dat of GTA SA, but not loaded and unused by the game.
X
Sky top color TColor The color of the top of the skysphere.
X
Sky bottom color TColor The color of the bottom of the skysphere.
X
Sun core color TColor The color of the core sprite of the sun.
X
Sun corona color TColor The color of the corona sprite of the sun.
X
Sun core size FLOAT The size of the core sprite of the sun.
X
Sun corona size FLOAT The size of the corona sprite of the sun.
X
Sprite brightness FLOAT The the brightness of the above mentioned sprites.
X
Shadow intensity INT32 The intensity of the shadows of objects like pedestriants, vehicles or poles.
X
Light shading value INT32 Value used for the shading algorithm on pedestirants and vehicles [?].
X
Pole shading value INT32 Shading value for map objects with flag 32768.
X
Far clipping offset FLOAT The distance of the far clipping plane from the camera.
X
Fog start offset FLOAT The range of the distance fog from the camera.
X
Light on ground FLOAT Amount of light on the ground of the sea [?].
X
Lower clouds color TColor Color of the lower clounds.
X
Upper clouds top color TColor Color of the top of the upper clouds.
X
Upper clouds bottom color TColor Color of the bottom of the upper clouds.
X
Blur color TColor The color of trails.
X
Water color TColor Color of the water vertices.
X
Water alpha level UINT8 Alpha level for water vertices.
X
Color correction 1 alpha UINT8 Alpha level for first color correction value.
X
Color correction 1 TColor First color correction value.
X
Color correction 2 alpha UINT8 Alpha level for second color correction value.
X
Color correction 2 TColor Second color correction value.
X
Lower clouds alpha level UINT8 Alpha level for lower clouds.
X
Upper clouds alpha level UINT8 Alpha level for upper clouds.
X
Water fading to white, amount of white light on water UINT8 Usually 0.

Timecycp.dat

Timecycp is a version of timecyc.dat that came alongside the regular time cycle configuration file. Similar to the water1.dat file it is a leftover from the original PlayStation 2 version of San Andreas. The file isn't used by the game and can safely be deleted. The only difference to the actual file is the encoding method. However it's content is the same, apart from an additional character lighting setting that was absent on the PC version. Replacing the timecyc.dat with timecycp.dat by renaming the files, as stated above, will result in improved ped lighting. Other than that the game's ambient lighting and sky colours still remain the same.

Images

GTA III Vice City San Andreas Liberty City Stories
Sunny Image
Cloudy Image
Rainy Image
Foggy Image
Sunny Image
Cloudy Image
Rainy Image
Foggy Image
Extra Sunny Image
Rainy (hurricane) Image
Sunny Image
Cloudy Image
Rainy Image
Foggy Image
Extra Sunny Image
Hurricane Image
Extra Colors Image
Snow Image

Tools